کلاله گورش ورزش های بومی و محلی

نفرات برتر مسابقات گورش قهرمانی کشور در کلاله مشخص شدند

به گزارش روابط عمومی هیئت انجمن ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی گلستان؛ مسابقات قهرمانی و انتخابی تیم‌ملی گورش کشور روز جمعه در شهر فراغی کلاله برگزار شد.

۵۴ ورزشکار از استان‌های گلستان، خراسان شمالی و رضوی، تهران و سمنان در این رقابت ها شرکت کردند.
در پایان این رقابت‌ها، الله یار علی‌آجیلی و علیرضا پناهی از خراسان شمالی و نعمت الله آلیلی از خراسان رضوی مقام‌های اول تا سوم وزن ۶۲ کیلومتر و میکائیل دازی و نعمت الله جرجانی از گلستان و حافظ خالیان از خراسان رضوی مقام‌های اول تا سوم وزن ۷۳ کیلوگرم و نوروز آرام و محمدرضا پردل از خراسان شمالی و قاسم دازی از گلستان مقام‌های اول تا سوم وزن ۸۱ کیلوگرم را از آن خود کردند.
مقام‌های اول تا سوم وزن ۹۰ کیلوگرم هم از آن یونس پهلوان‌زاده از گلستان، حجت چادرنشین از خراسان شمالی و حسین نبی‌زاده از سیمان شد و عبدالله ایری و رامین گری از گلستان و مهران پناهی از خراسان رضوی در وزن ۱۰۰ کیلوگرم و محمد کم، عیسی نظری و دراویس نیرومندتوماج از گلستان هم مقام‌های اول تا سوم وزن مثبت ۱۰۰ کیلوگرم این دوره از مسابقات را به‌دست آوردند.
همچنین کمربند پهلوانی مزین به یادواره مختومقلی فراغی را دریافت کردند.
این ورزشکاران در وزن‌های ۶۲، ۷۳، ۸۱، ۹۰، ۱۰۰ و مثبت ۱۰۰ کیلوگرم با هم رقابت کردند و سه نفر برتر از هر وزن برای حضور در اردوی تیم ملی به میزبانی مشهد مقدس انتخاب شدند.
ورزش گورش نوعی از سبک کشتی با شال است.

به اشتراک گذاری خبر

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *