جلسات و همایش ها ورزش های بومی و محلی

هیئت ورزش روستایی گلستان سال گذشته 240 برنامه و جشنواره در سطح استان اجراکرد

به گزارش روابط عمومی هیئت ورزش روستایی و بازیهای بومی و محلی گلستان؛ مجمع سالیانه هیئت ورزش روستایی و بازیهای بومی و محلی استان گلستان با حضور علیرضا پسندیده سرپرست فدراسیون ورزش روستایی و بازیهای بومی و محلی و هیئت همراه( رامین اقبال معاون اداره کل دفتر توسعه ورزش روستایی عشایری وزارت ورزش و جوانان و علیرضا ابراهیمی مدیر روابط عمومی و ارتباطات فدراسیون)، قاسمعلی برزمینی مدیر کل ورزش و جوانان گلستان و معاونین، فرید اصغری رئیس این هیئت به همراه هیئت رئیسه و دیگر اعضا مجمع برگزار شد.

دبیر هیئت ورزش روستایی و بازیهای بومی و محلی با ارائه گزارش عملکرد سال گذشته هیئت اظهار کرد: با آغاز فروردین 1401 تعداد 50 جشنواره نوروزخوانی در روستاهای گلستان برگزار شد.

مهرداد زور آبادی با اشاره به برگزاری جام رمضان در رشته فوتوالی دراستان، ادامه داد: هیئت روستایی در سال گذشته 190 برنامه استانی و حدود 50 جشنواره در سطح استان گلستان برگزار کرد.

وی یادآور شد: طی این ایام در روستای آق آباد گنبد کاووس بالغ بر 10 جشنواره برگزار شد.

وی ادامه داد: برگزاری کاپ آزاد فوتوالی با حضور ورزشکاران کشوری و اجرای 10 بازی بومی و محلی در جشنواره اقوام ایران زمین از برنامه های شاخص این هیئت در سال گذشته بود.

زور آبادی بیان کرد: در بازیهای جام پرچم بیش از هزار و 700 تیم از روستاهای سراسر استان ثبت نام کردند که 900 تیم و حدود هفت هزار نفر در این مسابقات حضور داشتند و در نهایت 20 تیم هم در مسابقات استانی شرکت کردند.

وی گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون اردوی تیم ملی گورش، خوخو، فوتوالی و مسابقات کشوری گورش در گلستان برگزار شد و همچنین ورزشکاران در رشته خوخو به مسابقات فراملی اعزام شدند.

وی با اشاره به برنامه پیشنهادی 1402 افزود: این تقویم در 10 فصل برنامه ریزی شده است که امیدواریم در هر فصل یک مسابقه گورش، فوتوالی، خوخو و چوب کشی در ابعاد کشوری برگزار کنیم.

وی گفت: امسال 100 برنامه و 100 جشنواره در سطح روستاها و همچنین در ابعاد شهرستانی و استانی پیش بینی شده است.

دبیر هیئت ورزش روستایی و بازیهای بومی و محلی گلستان گفت: میزبانی از اردوی تیم ملی در رشته های خوخو، چوب کشی، گورش و فوتوالی، برگزاری دو کارگاه داوری، دو کلاس مربیگری و تاسیس چهار خانه ورزش روستایی توسط این هیئت در تقویم سال جاری هیئت پیش بینی شده است.

گزارش عملکرد هیئت ورزش روستایی و بازیهای بومی و محلی مورد تایید اعضا مجمع این هیئت قرار گرفت.

به اشتراک گذاری خبر

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *